Barcelona spiller i speciel trøje til sæsonens første El Clasico

Nyheder
onsdag, 25 september 2024 kl. 16:07
el clasico lamine yamal
FC Barcelona kommer til at spille med en helt speciel trøje, når de tørner sammen med Real Madrid i sæsonens første El Clasico.
FC Barcelona vil ifølge journalisten Toni Juanmarti fra SPORT spille iført en helt særlig trøje, når de tørner sammen med Real Madrid i den første El Clasico i denne sæson. Konkret vil der være et Coldplay-logo på deres trøjer.
Den catalanske klub og det britiske band er blevet enige om, at et særligt Coldplay-logo skal pryde Barcelonas trøjer i den stærkt ventede kamp mod Real Madrid på Santiago Bernabeu den 27. oktober.
Selvom det præcise design af logoet endnu ikke er offentliggjort, tilføjer denne samarbejdsaftale en ekstra dimension til rivaliseringen.
Dette partnerskab er en del af den igangværende sponsoraftale mellem Barcelona og Spotify, som blev underskrevet i juli 2022. Siden denne aftale har der været mange drøftelser om innovative måder at bringe musik og fodbold tættere på hinanden, og logoet til El Clasico er en af disse initiativer.
Samarbejdet er ikke kun begrænset til selve kampen - der vil også blive produceret en specialudgave af trøjen, der bliver sat til salg. Dette betyder, at både Barcelona-fans og Coldplay-entusiaster kan få fingrene i en trøje, der kun bliver lavet i et begrænset antal.
Interessant nok er det ikke første gang, at Barcelona har omfavnet musikken på deres trøjer. I oktober 2022 bar de det ikoniske Drake-logo under en kamp mod Real Madrid på Bernabeu.
Derefter viste klubben i marts 2023 'Motomami'-logoet fra den spanske musikstjerne Rosalia. Denne trend fortsatte sidste sæson med Rolling Stones-logoet på Barcelonas trøje i endnu et El Clasico-opgør.
Det seneste samarbejde så Karol G's navn på Barcelonas trøje i en ligakamp mod Real Madrid. Alt tyder på, at det er en tradition, som de sætter pris på at have sat i gang sammen med Spotify. Derfor har de også planer om at blive ved med at benytte sig af den.
Denne voksende tradition med at kombinere globale musikikoner med Barcelonas ikoniske trøje bringer et frisk pust til sponsorater og styrker båndet mellem sport og musik. Hvis du selv vil have fingrene i et eksemplar af den nye trøje, skal du sandsynligvis være hurtigt ude.