FC Barcelona har hårdt brug for penge, hvorfor det naturligvis er positivt, at klubben har formået at lukke en ny sponsoraftale.
Tidligere på ugen kom det frem, at FC Barcelona har været på jagt efter en ny sponsor, der var villige til at betale for at få et logo på førsteholdets shorts. På den måde ville det være muligt for den catalanske klub at sikre sig en ny indtægtskilde til at forbedre deres Financial Fair Play-situation.
Beslutningen om at have en sponsor på shortsene blev godkendt under et bestyrelsesmøde tidligere på ugen, og nu ser det ud til, at en aftale er indgået med et firma.
Ifølge Mundo Deportivo vil 'Medusa', der er et selskab med base i Forenede Arabiske Emirater blive short-sponsor for Barcelonas førstehold i de næste tre sæsoner.
Medusa er et firma, der producerer et desinfektionsmiddel, der kombinerer bakteriedræbende, svampedræbende og virucidale effekter.
Medusa tilbyder en markedets første produkter med overfladebeskyttelse mod vira som SARS-CoV-2. Deres produkter indeholder den aktive ingrediens DDAC, som er effektiv mod vira som hepatitis B, HIV og fugleinfluenza A.
Ifølge Mundo Deportivo er aftalen med Medusa gældende i de kommende tre sæsoner, hvor klubben vil tjene i alt 110 millioner kroner, hvilket betyder, at de er sikret en indkomst på omtrent 36 millioner kroner pr. sæson.
Klubbens plan er at vise sponsoratet for første gang ved Joan Gamper Trophy-kampen mod Monaco den 12. august eller på første La Liga-kampdag mod Valencia den 17. august.
Givet klubbens Fair Play-situation er enhver indkomst en velkommen støtte, og aftalen med Medusa vil hjælpe Barcelona med at tage endnu et skridt mod at vende tilbage til 1:1-reglen. Med andre ord, så kan det vise sig at være en stor hjælp i forhold til at sikre, at de kan foretage de indkøb, de gerne vil.